TARİHİMİZDEKİ İLK'LER

Türkiye’deki ilk dökümhane, ilk dizel motor üretimi, ilk çıraklık eğitim merkezi, ilk turbo motorlu araç, ilk yerli hafif ticari araç, ilk çevreye duyarlı doğalgazlı otobüs, ilk tam alçak tabanlı otobüs ve ilk yerli taktik tekerlekli zırhlı araç üretimi gibi sektöre yön veren ilkleri gerçekleştiren BMC’nin başarılarının en önemli motivasyon kaynağı Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün koymuş olduğu çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşma hedefi ve ülkesine duyduğu sonsuz güven ve sorumluluktur.

1966

Leyland ismiyle TM Serisi kamyonlara ilk üretim başladı.

1975

Türkiye’de ilk dizel motor üretimi gerçekleştirildi.

1996

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait, %100 yerli ilk kamyon “PROFESYONEL SERİSİ” üretildi.

1999

Askeri araç üretimine başlandı.

2007

Çevreye duyarlı ilk doğalgazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.

2009

Mayına karşı korumalı araçların efsanesi KİRPİ’nin üretimine başlandı.

2019

Yerli ve Milli ilk Tank Taşıyıcı Araç üretimine başlandı. 8 ay içerisinde 72 adet üretilerek Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edildi.

2019

İlk yerli ve milli motor prototipi çalıştırıldı.

2019

TULGA ailesi Türkiye’nin ilk yerli ve milli SUV aracıyla büyümeye devam etti.

2019

BMC dünyanın en büyük ilk 100 savunma sanayi firması arasına giren ilk ve Türk Kara Araçları üreticisi oldu.

2025

BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. dünya markası olma yolunda yenilenen hedeflerine doğru hızla ilerliyor.

1973

Türkiye’nin ilk otomotiv dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.

1976

Ege Bölgesi’ndeki ilk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.

1998

BMC Avrupa’ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üreticisi oldu.

2004

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait ilk hafif ticari araç olan “MEGASTAR” üretildi.

2008

%100 Yerli, ilk tam alçak tabanlı solo ve körüklü otobüs serisi ‘’PROCITY’’ üretimine başlandı.

2017

İlk yerli ve milli apron otobüsü “NEOPORT” üretildi.

2019

İlk yerli ve milli apron aracı NEOCITY 8,5 m VIP üretildi.

2019

Türkiye’nin ilk yerli ve milli pikap aracı TULGA tanıtıldı.

2019

İlklerin markası BMC’nin yeni nesil araç sayısı 107’ye ulaştı. Kuruluşundan itibaren toplam araç ve motor üretimi 300 bin adedi geçti.

2023

BMC, SSI (Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçılar Birliği) tarafından açıklanan verilere göre 2023 yılında Türk Savunma Sanayi Kara Aracı Üretici Firmaları arasındaki toplam ihracatın yaklaşık %52’sini tek başına gerçekleştirerek ihracat liderliğini korudu.

1966

Leyland ismiyle TM Serisi kamyonlarla ilk üretim başladı.

1973

Türkiye’nin ilk otomotiv dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.

1975

Türkiye’de ilk dizel motor üretimi gerçekleştirildi.

1976

Ege Bölgesi’ndeki ilk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.

1996

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait, %100 yerli ilk kamyon “Profesyonel Serisi” üretildi.

1998

BMC Avrupa’ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üreticisi oldu.

1999

Askeri araç üretimine başlandı.

2004

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait ilk hafif ticari araç olan “Megastar” üretildi.

2007

Çevreye duyarlı ilk doğal gazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.

2008

%100 yerli üretim ilk tam alçak tabanlı solo ve körüklü otobüs serisi "Procity" üretimine başlandı.

2009

“Kirpi” ismiyle mayına karşı korumalı zırhlı araç üretimine başlandı.

2017

İlk yerli ve milli apron otobüsü “Neoport” üretildi.

2019

BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. dünya markası olma yolunda yenilenen hedeflerine doğru hızla ilerliyor.